Thursday, May 26, 2011

post 3rd med exam!

alhamdulillah syukur kepada Allah akhirnya saya berjaya menamatkan tahun 3 perubatan (semoga saya lepas sume papers :)

rasa sangat2 lega sebab mmg 3rd year nih mencabar n tough. hari-hari kene pegi rotation kat hospital. tapi memang sangat cepat masa berlalu, 5 bulan mcm 5 minggu jer.. saya mula dgn rotation
1. GASTROINTESTINAL
2. RESPIRATORY
3. CARDIOVASCULAR
4. ACUTE CARE
5. CARE OF THE ELDERLY

alhamdulillah, saya dapat lalui sume rotation itu dgn baik. after exam nih...bukan masa nak rilek2 la, saya kene siapkan bnyk perkara yg x dapat buat sbb exam kan. n saya pun dah ade bnyk plan utk cuti summer ni..hehe..semoga cuti yg panjang ini dapat saya manfaatkan dgn sebaik-baik nya

1. PINDAH RUMAH
dari 15 moyola park saya akan pindah ke shantalla place yg lg dekat dgn hospital. alhamdulillah hr nih dah angkut bnyk brg dgn bantuan landlord lama. tq martin

2. BALIK MALAYSIAAAA!!
ok yg ni plg x sabar.. flite saya dr dublin-london-KL-KB. iA 30hb ni akan mulalah perjalanan balik kampung saya. semoga Allah permudahkan semuanya. rindu sgt2 kat famili.huhu

3. JOIN PRE-DEPARTURE PROGRAM
iA seperti tahun-tahun sebelum nih, saya akan join untuk tolong adik2 yg bakal fly ke oversea dgn persiapan2 yg patut diorg buat dari segi mental dan fizikal. iA tahun ni saya nak join WOW(wonderful overseas weekend) anjuran ILUVISLAM. kepada adik2 yg bakal fly dan baca blog saya. jooommm sume pegi WOW sbb mmg best la. iA saya juga akan join KOG (kelantan overseas gathering) anjuran anak2 kelantan di perantauan.

4. JOIN NICE
yang ni program utk student2 medic yg akan diadakan di kelantan. iA kalo x de ape2 hal saya nak join sbb tentatif program die sagt menarik esp diorg menekankan konsep perubatan dalam Islam. x sabar nak pegi

5. BELAJAR DRIVE BALIK.
after almost 3 thn gantung lesen kete, saya mmg rasa saya kene dapatkan blk skill drive saya, mmg sanagt lah susah nak g mana2 kalo x pandai bw kete..huhu!! saya nak suruh ayah or kaka saya ajarkan nanti....yakin bolehh azi!


well, basically yg tu je dulu..bnyk lg sbnrnya dlm kepala nih..hehe, cukup ke x dlm masa 3 bulan ni, saya hanya berserah kepada Allah semoga dilapangkan waktu saya dan dipermudahkan segala urusan insyaAllah.

ok, sampai situ dulu...doakan saya selamat sampai di kelantan yer. salam sayang :)


p/s: rasa nak makan roti canai cicah gula skrng!! huhu..haii malaysia sayang, bye2 ireland :P