Tuesday, September 6, 2011

working with babies : paediatric rotation on the goo :)

alhamdulillah...

hari dah masuk hari kedua saya memulakan rotation paediatric di galway hospital utk tahun keempat perubatan.

selepas seminggu skip class utk raya, akhirnya harus terima hakikat yang kelas dah mula balik. mula2 terasa sedikit kemalsan dan kecuakan utk memulakan kehidupan sebagai 4th med students, tapi2 insyaAllah hidup perlu diteruskan dan saya berazam utk memberikan yang terbaik tahun ini. mohon doa dari semua supaya saya dapat survive 4th med ni yg kebnykan nyer kate tahun paling tough dan mencabar. semoga Allah mempermudahkan segala urusan saya dan kawan2 saya di sini :))

dalam dua hri ni, dah banyk baby2 sakit yang saya jumpe. ya Allah...sangat sedih melihat keadaan baby2 nih tapi mereka semua nampak gembira dan sentiasa tersenyum disebalik kesakitan yang mereka hadapi. semoga Allah memberikan ketabahan kepada baby2 ini untuk membesar dan meneruskan hidup.

tadi sebelum saya balik rumah, sempat ambil history dari nenek seorang patient yg berusia kurang dr sebulan tentang penyakit 'cerebral palsy' yang dihadapi cucunya. soo..sekarang kene baca pasal cerebral palsy..huhu.

p/s : baru pindah rumah baru..x suka sangt sepanjang jalan nak gi hospital banyk sgt incik ann kat jalan dgn sisa buangannya..haha..busukkk!! pluss galway sgt berangin, rasa nak melayang! ok bye. berusahahhh! luv n hug

No comments: